Saturday 10 November 2012

Tersilap

Baru-baru ni, aku dapat tahu salah seorang pekerja di Maistreet ingatkan aku gay...pastu Pai (big boss kat sana) explain kat dia, "Oh, dia bukan gay, dia memang macam ni" What is macam ni??? Macam gay??? Okay fine, aku tahu la aku bukan lelaki yang paling macho out of all my friends, and aku tahu cara aku cakap ngan orang pun pelik and aku tahu aku selalu flip rambut aku....okay dah nampak dah.

Takdelah, not the point. Aku dah terbiasa sangat orang fikir aku gay la ni la tu la (and pernah ada satu mamat bapok ni kat tempat keje aku dulu pernah try tackle aku tapi yang tu aku cerita later la). Even kalau korang baca blog aku mesti korang fikir sama ada aku budak perempuan sekolah menengah, pekerja di lorong haji taib ataupun gay yang FAAAAAAAABULOOOOOOUSSSSS (saja guna warna merah). Tapi jangan risau, aku straight. Ni semua hanyalah lakonan. But why?

Pada suatu hari, aku tengok TV (lupa cerita apa) pastu ada orang negro tengah buat Yo Momma jokes yang buat aku gelak macam orang gila. Contohnye

Yo Momma is so ugly, she stopped time!
Yo Momma is so fat, she jumped and got stuck in mid air
Yo Momma is so fat, Bill Gates couldn't pay for her liposuction 

So aku pun buat lawak ni kat sekolah sekali dengan cara cakap dia dengan gaya dia. And since aku berjaya buat orang gelak dengan gaya feminin aku, aku pun selalu buat sebab aku suka jadi the center of attention (zaman sekolah yea, jangan judge aku) Aku rasa lah sebab tu aku jadi macam ni. Sebab it was one of my earliest memories of acting like this. Oh well. Pastu over the years, tambah lagi lepas aku dah jumpa Harry, Kipap and Larry, haaaaaaaaaaaaaaa ambik kau. Memang kalau buat gaya bitch kitorang kalah perempuan. Bukan apa, biasalah budak-budak, imitate bende yang kita tengok kat tv. So macam lama-lama produknye adalah aku. Sometime orang jijik, somtimes orang gelak, and sometimes orang akan berjoyah ngan aku macam hari tu dengan Dan. Berjoyah style cerita Mami Jarum.

Yea, aku tahu gaya aku memang kurang testosterone and terlebih estrogen, and sometime orang jijik tengok aku buat gaya macam ni, tapi aku suka tengok orang gelak. Biarlah orang nak fikir apa pasal aku, yang penting is what I think of myself (ayat buku text) At the end of the day bukan aku gay ke apa, aku still suka perempuan (Ps, still single *wink wink*) and orang yang dah betul-betul kenal aku tahu la aku macam mana. So kalau orang fikir aku gay fine la, dia akan jadi cerita yang lawak kalau aku citer kat orang.

Oh kalau your wondering about the guy yang try tackle aku time aku keje dulu...Yea that happened. Dulu aku keje kat kedai baju (taknak sebut nama) pastu ada satu mamat ni. Aku patut explain, kalau aku berada dalam group orang yang aku tak kenal sangat aku terpaksa behave. Dalam kata lain, time aku keje dulu, aku akan jadi lelaki yang normal. Anyway, kedai tu jarang orang masuk. Kalau time break sometimes aku akan tidur kat store room dia kat belakang sebab ada katil. Satu hari tu aku tidur time break, masa aku bangun, zip seluar aku terbukak...
























Takdelah, tipu je. Tapi the guy memang try tackle aku. Kalau time tengah jaga kat depan store, tetibe dia akan peluk aku dari belakang la. Kalau aku tengah duduk belakang counter, tetibe dia akan duduk sebelah aku pastu pandang aku lama-lama bajet tak kantoi. And then ada that one time dia ajak aku gi tengok movie ngan dia JER! Tapi disebabkan aku perlukan duit time tu, aku tahan je la. Eventually aku stop keje and ever since then aku tak jumpa diorang lagi. 

Conclusion cerita malam ni, sometimes kita kene buat apa yang kita taknak untuk duit. Also, aku rasa aku dah tahu kenapa selalu sangat kene friendzone.

I'm kidding, I'm awesome~

No comments:

Post a Comment