Sunday 11 November 2012

Mimpi Pelik

Semalam time aku tidur, aku termimpi bende pelik (bukan mimpi basah yea) Macam ni, mimpi dia bermula dan aku berada dalam kereta bersama Kipap. Kitorang tengah lapar agaknye sebab tengah drive-drive tetibe ada kat McD. Yang peliknya, McD ada kat dalam hutan. As in, in the middle of the forest.


(Semangat kot aku melukis)

Tengah syok makan Samurai Burger (saje promote), aku duduk kat meja sebab nak jaga tempat duduk sambil Kipap pergi order. Time dia pergi order tetibe terjadi macam high school musical time diorang menari-nari and nyanyi-nyanyi kat kantin diorang (kantoi tengok). 


(Okay tak reti guna paint)

Setelah selesai semua orang menyanyi dan menari, Kipap pun kembali ke meja kita dan terus makan. Tapi aku tengok kat tray dia, ada makanan pelik. So aku tanye

Aku: Kipap apa tu doh?
Kipap : Ni lah Fish Fillet
Aku: Bukan perempuan je ke yang makan Fish Fillet? (aku pun tak tahu asal)
Kipap : Ye lah, Aku kan perempuan
Aku: Kau perempuan?

Aku pun terus usha Kipap dan secara tetibe Kipap telah bertukar menjadi


(Apparently Kipap as a girl lawa)

Malah tanpa menyoalkan transformasi Kipap yang secara tetibe, aku pun reply dengan hanya berkata

Aku : Eh, haah la. Sorry I terlupa
Kipap: YOU NI SELALU LUPA!!! (SUDDENLY MARAH) MESTI YOU LUPA ANAK YOU JUGAK!!!

Juga secara tetibe, datanglah seorang budak kecik yang memanggil dirinya Boy. Boy pun berlari ke arah aku sambil menangis. 

Boy: Papa mesti lupa hari jadi boy kan! Benci Papa!!! (tetibe birthday anak aku pulak)
Kipap: I pun dah tak tahan la dengan you. Sudah, I nak pindah balik ke rumah parents I

Seterusnya, bini aku dan Boy terus keluar daripada McD tersebut dan drive off dengan kereta aku tadi. Aku pun tetibe stranded kat McD tu. Sebab aku tension kene tinggal dengan Kipap dan Boy, aku pergi smoking jap kat luar sebab tengah stress. Tetibe aku kene sambar kilat pastu aku bangun dari mimpi aku.

The reason aku nak cerita pasal ni sebab orang pernah cakap yang mimpi ni sebenarnye our subconscious mind tengah buat gila kat dalam kepala hotak kitorang. If that's true, apa masalah subconscious aku gi kahwinkan aku dengan membe lelaki aku and boleh ada anak pulak tu. So aku duduk jap, minum kopi, and try membuat analisa tentang mimpi aku secara lebih mendalam. Mungkin kitorang ada kat McD time tu sebab sebelum aku tidur semalam aku agak lapar. Mungkin aku tengah drive sebab lately aku asyik pressure mak aku pasal takde kereta and susah nak gerak. Mungkin aku tetibe ada anak sebab hari tu aku dapat tahu housemate aku time foundation dah nikah and aku terus terfikir macam mana pulak kalau aku kahwin. Mungkin semua orang menari and menyanyi sebab sebelum aku tidur aku tengok orang menari Chammak Chalo kat youtube. And mungkin aku kene sambar kilat and terus bangun sebab smoking kills. Hebat doh analysis aku, eheh.

Tak tahu la. Ni pun aku memandai buat theory aku sendiri. How our brain works, hanya Tuhan yang tahu. Tapi yang aku tak dapat figure out, kenapa bini aku kipap and kenapa kipap jadi perempuan? 

Otak aku pelik~

kbye

No comments:

Post a Comment