Monday 5 November 2012

Cara Tackle Awek

Hari tu kan, lepak ngan membe kan, tetibe kan, semua orang bukak cite pasal awek masing-masing. Maklumlah aku seorang je yang single kat meja tu time tu. Dulu ada Harry, ada la geng orang kurang attractive takde orang nak. Tapi Harry dah fly, tinggal aku seorang je yang forever alone.

Tapi tu bukan point dia. Masa bukak cite pasal awek mereka dan masalah rumah tangga mereka, aku pun dengan takde idea nak cakap pasal apa, tanye diorng macam mana diorang tackle awek masing-masing. Let's review individually (tapi sebab kene respect the bro code, nama sesape takkan disebut. Kalau ada sesapa yang tahu senyap je eh)

Mamat A cakap kalau nak menang hati sesorang, kene hantar message bende yang sweet dan romantic tapi awal-awal tu jangan la obvious sangat. So aku tanye dia balik "What do you mean by sweet and romantic?" Pastu dia bagi la contoh kan.

Lelaki : Awak nak tahu tak? Saya sebenarnye suka perempuan yang pakai baju pink
Perempuan (yang tengah pakai baju pink) : Oh, macam saya la?
Lelaki : Haah, bila perempuan pakai baju pink nampak ayu

Aku macam mindfak sikit ah sebenarnye for a few reasons. Number one, it was corny as hell. Corny gila kot! Number two, perempuan tu pulak fell for it. I mean macam, seriously ah? Tapi number three, membe aku cakap it worked! Otak aku time tu dah tak boleh dah. Bukan apa, aku ingatkan macam ayat-ayat macam ni only worked in the movies. Tak sangka lak it could actually work in real life. Dulu abang aku pernah cite, time dia study kat UK dulu, dia pernah try tackle perempuan guna ayat-ayat corny macam "Hey baby, heaven must be missing an angel. Because you're standing right here" and dia cakap orang kat sana pun fell for it. Aku at first ingatkan dia tipu je. Sekali ada membe aku ni pulak cite bende yang sama

Conclusion 1 : Somtimes kalau kita corny boleh pick up girls (agak nye la)

Mamat B pulak cite, lepas dia dapat nombor minah yang dia suka ni, and after dia try for a few weeks...or months (tak ingat) dia terus confess kat minah tu. Pastu diorang couple sampai sekarang. Ok fine, kalau dua-dua masing-masing suka each other takde hal ah. Tapi tempoh dia tackle awek ni sangat sekejap, I mean like sangat sangat sekejap. Aku tanye dia "macam mana kau tahu it's time?" dia cakap "Sebenarnye aku pun tak sure. Aku tanye senior aku dia cakap britau je dia so aku cakap la". Again otak aku takleh jugak. Sebab, takkan its that easy? Maybe in this particular case masing-masing suka each other so it worked kot? Maybe sebab aku je yang overthink kot? Maybe it's Maybeline . Tapi untunglah mamat ni, first time couple, first time tackle awek, pastu happy together till now (tibah jealous)

Conclusion 2 : Kalau dah suka, jangan ragu-ragu. Go for it.

Mamat C pulak cite cite yang sedih. Dia suka minah ni, minah ni suka dia jugak. Dah memang obvious gila babs kot diorang suka each other tapi mamat ni taknak make a move. So end up minah ni tanya mamat ni "actually do you like me?" and mamat ni cakap yea tapi by that time minah ni cakap dia dah lama sangat tunggu so macam dia ingatkan nothing was gonna happen. Sedih gila kot, aku nangis macam time aku tengok toy story 3 time semua orang ingatkan diorang nak mati dah kat tempat bakar sampah tu. Anyway lepas tu dia regret, pastu low self-esteem.

Conclusion 3 : Jangan tunggu lama sangat la bro. Do it and do it now!

Since semua orang dah bukak cite time tu, aku pun terpaksa bukak cite aku lak. Tapi aku terpaksa skip a few details sebab nanti ex aku marah....takut. So long story short, cara aku tackle ex aku dulu, adalah dengan cara biasa which is sentiasa message dengan dia and sentiasa ajak dia keluar pompang pompang pompang kitorng couple.

Conclusion kesuluruhan : Perempuan sangat complicated untuk ditackle, so jadilah gay.

Itu saja *flip rambut*

No comments:

Post a Comment