Monday 12 November 2012

Sugar Bebeh

So I was thinking of getting a sugar glider sebab sugar glider kan tengah trending kan sekarang. Nanti aku boleh walk around with a sugar glider in my bag ala-ala Paris Hilton. Takdelah, partly aku salahkan Jenny sebab tetibe dia beli sugar glider and tetibe aku menggedik gi search pasal sugar glider kat google and youtube. By the way, yang tak tahu sugar glider tu apa


(tu bukan tangan aku btw)

Anyway, ada a few things yang aku kene think about before aku actually beli satu bende ni.

Pros : Bende ni sumpah comel gila babs plus dia manja gila (well, kalau ikut google la dia kata sugar glider perlukan a lot of attention) Plus bende ni, kalau dia dah attached kat kau, dia akan lari-lari panjat atas bawah satu badan kau.
Cons : Dia perlukan a lot of attention -.-'' Baik aku buat baby je camtu. 

Pros : Dia nocturnal and aku pun hidup most of the time, time malam je. Ada la bende boleh teman aku malam-malam.
Cons : Sebab dia nocturnal, malam-malam dia akan buat bising macam anjing. Nak tahu tahap annoying bising dia macam mana:


(Fine la, awal-awal tu memang la bunyi cam comel. Tapi bayangkan kalau bunyi ni kau dengar setiap malam suddenly dalam pukul 2-3 pagi camtu. Memang boleh buat aku nak bunuh bende ni)

Pros : Cara nak jaga dia macam nak jaga hamster yang besar (I guess?) Sebab bascially letak je dia dalam cage and kalau dia kencing ke berak ke just tukar the bedding. Dia makan pun bende manis and fruits bende-bende biasa (whatever that is)
Cons : Let's be honest, awal-awal tu je rajin tukar bedding and mandikan dia. Sedar-sedar, dah mati dah suddenly, erk...

Pros : Aku sumpah tengah bosan gila babi, so macam ada la something to play with selain internet and TV
Cons : Aku tengah cuti lama sebenarnye. Plus aku tinggal lagi brape lama lagi je kat rumah. Takkan nak bawak balik gi UTP kot? Kesian roommate aku

Pros : Kucing aku, Baco, dah kerek ngan aku. So aku boleh buat dia jeles dengan bende ni
Cons : Nanti kucing aku makan bende ni...

Pros : Tapi bende ni sangat comel. Please, please, pleaseeeee?
Cons : Kau ingat bende ni murah ke? And kau ada cage ke nak simpan bende ni? Plus kene keluarkan duit lagi kalau nak kira makanan la, bedding dia la, ni la, tu laaa.

Pros : Tapi aku bosaaaaaaaaaaan :(
Cons : Suka hati kau ah. Kalau mati, kau tanggung dosa. Aku nak makan!

Jadi, setelah puas aku gaduh dengan diri aku, aku still take sure nak beli ke tak (padahal dah obvious gila kot tak practical aku simpan satu sugar glider) Aku tahu aku sebenarnye just tengah bosan, sebab tu la aku nak play with something (jangan dirty minded) Tapi aku taknak lah bazir duit on something yang boleh entertain aku for a short period of time. Mungkin esok aku dah change my mind. Atleast malam ni produktif jugak la, dapat belajar sikit pasal sugar glider ni.

Moral of the story, bila bosan, bukak fridge and find something to eat (tibaaaaaah)

Ok, selamat malam~

No comments:

Post a Comment