Tuesday 20 November 2012

Tiga Event, Satu Weekend

So, recently aku baru diajak menghadiri 3 event yang berbeza and aku tak sure nak pergi yang mana satu (eceh, macam retis pulak banyak event kene attend) Anyway,

URBANSCAPES


The thing is kan, aku tak pernah pergi Urbanscapes and after doing my research aku tak tahu pun who the acts are, except Yuna. So conclusionnye, this must be a hipster concert or aku still tak tahu that many local artist. Either way, the main reason aku nak pergi ni pun sebab nak jumpa Sara sebab dah lama gila tak jumpa Sara. And after dah google the other acts and tengok diorang perform kat youtube, they're not that bad la sebenarnye. I mean The Impatient Sisters and OJ law have some decent songs I guess. Tak lama lagi aku akan transform jadi hipster sebab tak menjadi hipster adalah terlalu mainstream. Basically, the pros kalau aku pergi event ni adalah, aku dapat jumpa Sara, event dia dekat dengan area aku, and Sara nak jual tiket tu kat aku for a cheaper price. The cons are, as usual, aku akan awkward sikit sebab Sara bawak membe dia sekali and aku tak kenal sangat the local acts. Plus, event dia outdoors, kalau hujan how?

AIR TERJUN

Yang ni pulak, out of the blue, Asle bbm aku ajak aku mandi air terjun dengan budak-budak Revival (budak batch time sekolah). Given the fact yang aku suka gila mandi air terjun, air sungai, laut, air longkang etc etc. aku macam terexcited sikit nak pergi ni. Lagi-lagi dengan budak ex-schoolmates yang dah lama tak jumpa. Walaupun tak rapat sangat dengan some of them, tapi still, air terjun kot! Siapa taknak! Dah lah lama tak mandi air terjun. Ok for this one pulak, pros dia, dapat jumpa membe and of course AIR TERJUN!!!! tapi sebenarnye cons dia banyak jugak. Firstly, mak aku macam tak bagi sebab sekarang musim hujan and takut air dia jadi unpredictable pulak tetibe. Also aku tak berani lawan cakap-cakap mak aku. Aku pernah lawan sekali tu and end up aku kene sengat dengan jellyfish pastu badan aku kene enzema (camni eh eja?) a skin disease sampai tangan aku takde rupa tangan dah. Tapi then again after that aku pernah lawan mak aku time gi panjat Bukit Tabur time hujan even though dia cakap jangan and aku ok je time tu. Ok dah melalut again. Anyway, another thing is, again some of them aku tak rapat sangat. So maybe akan ada awkward moments yet again. Plus, kan ada kes kencing tikus or something kan? tak tahu la.

MONODRAMA


Yeap, Tronoh Theatre Shop presents Monodrama staring Atul in Pondok Nyai Temah and Ayie in Aku Bukan Teroris. Jangan tanye what the 2 monodramas are about sebab aku sendiri pun tak sure dia pasal apa. Tapi yang aku tahu, diorang akan bawak performance ni ke pertandingan monodrama or something kat USM. Anyway, hari tu masa lepak dengan Nik, dia ada ajak aku pergi tengok bende ni. Aku macam tertarik nak tengok diorang perform gak sebab aku tak pernah tengok monodrama and plus dapat jumpa balik semua budak theatre. Rindu gak doh diorang sebenarnye. Tapi the downside untuk bende ni is that aku kene balik UTP balik ah. And then kene fikir pasal tiket train la, tiket balik, ade orang boleh ambik ke tak, nak lepak kat bilik sapa etc etc. So macam leceh sikit and plan nak pergi balik from KL to UTP tak cukup solid. Kang dah beli tiket tapi takde orang boleh ambik or hantar balik la then burn tiket la. Susah la. Tapi then again nak jumpa diorang jugak.

So basically, sekarang ada 3 plan yang semua interesting bagi aku, tapi aku tak tahu aku boleh pergi untuk yang mana satu. Entah-entah nanti tak pergi mana-mana pun. Duduk rumah, main laptop tengok TV bagai. Actually kalau aku duduk rumah je pun not bad jugak. Dapat save duit, makanan free. Eheh, no la, aku akan pick one of the above choices nanti. Yang mana satu, aku still tak sure. Jadi, esok lusa je la aku decide.

For now, goodnight~

No comments:

Post a Comment