Saturday 23 February 2013

Fun with Beauty Cam

So baru-baru ni aku cepat bosan (padahal next week ada test, tak sedar diri) and aku pun download this new app on my phone called Beauty Camera. Basically what it does is, dia cantikkan gambar. So kalau your face ada pimples and such dia akan remove it and cerahkan lagi muka etc etc. Tapi tu semua senang sangat. It says it can make pictures look more beautiful. So I decided to put it to the test.



(Trial 1: An average looking tiger)

For my first try, aku ambik gambar harimau (dari internet yea. takde makne nye aku nak tetibe gi carik harimau) and in the top photo dia nampak gagah dan elegant tapi membosankan. So with the help of beauty cam. BAM!!! The tiger jadi fabulous and more feminine.

Tapi aku fikir balik. Guna tiger pun macam senang sangat. Aku nak lawakan bende yang dah memang buruk. So for trial number 2.




(Trial 2 : An average looking piece of shit)

Hahaaaaa. So 2nd try aku, aku try cantikkan taik anjing yang memang kalau orang tengok, memang memburukkan pemandangan. So the solution? BEAUTY CAM!!! BAAAMMM!!! Taik anjing yang dulu nampak macam sampah, sekarang nampak macam a piece of art. Almost as good looking as chocolate ice cream.

Tapi still aku rasa tak cukup mencabar. So aku fikir lagi. Apa lagi bende yang orang rasa buruk gila babs sampai nak termuntah? So then 3rd trial run aku adalah...


(Trial 3: An average looking possessed girl)

So for my 3rd trial aku telah memilih pelakon utama cerita the exorcist. Dalam gambar before dia nampak buruk. Muka dia penuh dengan scars and imperfections and dia telah memilih tempat yang gelap untuk ambik gambar dia. Ini menyebabkan gambar dia nampak gelap dan tak ceria. So with the help of beauty cam, BAM BAM BAAAAAM!!!! Dia nampak lagi segar. Walaupun app ni tak dapat hilangkan scars dia, skin dia nampak agak flawless and glowing. Rambut dia pun nampak lagi sihat (dah takde idea dah). Tambah lagi dengan effect neon, background gambar ni nampak lagi ceria dan tidak langsung menyeramkan.

So finally setelah puas edit gambar-gambar ni, aku decided nak edit my own picture and see the final result.


(Trial 4: myself)

Ok sumpah aku tak tahan gelak. Rasa nak sepak diri aku pun ada. HAHAHAHAHAHA. Tapi walaubagaimanapun, gambar aku tetap menerima sambutan yang positive daripada rakan-rakan di instagram 


(Bukti comments)

Seeee, even Harry cakap kalah Erra, LOL. Sayang sangat membe-membe aku. Anyway, you can see how bored and stressed out I am that I have 4 papers next week. Nasib baik next week dah midsem break jugak. Habis je papers, party like a rockstar kat rumah. TTDI aku datang.

Oh and yeah, app ni best. Download la. Boleh menghilangkan bosan.

Tu je. kbye~~~

No comments:

Post a Comment